Vyhledat v textu

Okolí

Turistické rozcestí Semanín

Typ

Nachází se uprostřed parku na obcení návsi. Začíná zde modře značená turistická cesta, která směřuje přes Semanínskou kapli, chatu Maxe Švabinského a údolí Křivolík do České Třebové. Dále je zde…

Hrubé Kolo

Svitavy

Plošina obehnaná příkopem. Nálezy pozůstatků z mladší doby kamenné - tolik říká turistické označení. K místu směřuje odbočka z rozcestí nad zříceninou Plankenberk. Přesné určení místa je dost…

Semanín - kamenný most

Typ

Tento jednoobloukový kamenný most se nachází v horní části návsi naproti základní škole. Byl postaven začátkem 19. století při budování silnice, která spojila Českou Třebovou s Litomyšlí. Původně…

Turistické rozcestí Zádolka

Typ

Nachází se na okraji malé osady Zádolka, nesprávně uváděné jako Nový Rybník, která je součástí městyse Opatov. Prochází tudy modře a zeleně značená turistická cesta. Modrá vede k vlakové zastávce…

Rybníky Svitavský a Rosnička

Typ

Těsně za severozápadním okrajem města Svitavy leží dva rybníky, Dolní neboli Svitavský a Horní neboli Rosnička. Oba jsou napájeny množstvím potůčků přitékajících z okolních lesů, nejvýznamnějším…

Turistické rozcestí Svitavy, střelnice

Typ

Turistické rozcestí modré a žluté značky. Obě značky vedou do centra Svitav, každá jinudy, modrá pokračuje k nádraží ČD. Opačným směrem vede modrá značka kolem pramenů Svitavy na Starý Valdek, Psí…

Koupaliště při cyklostezce

Ústí nad Orlicí

Koupaliště u Brandýsa nad Orlicí se nachází přímo na cyklostezce z Chocně do Ústí nad Orlicí a následně do České Třebové. V jeho blízkosti (150metrů) se nachází pomník Jana Amose Komenského a umělé…

Lanškroun - děkanský kostel sv. Václava

Typ

Děkanský Kostel sv. Václava v Lanškrouně najdeme na náměstí A. Jiráska v sousedství zámku. Kostel má gotické jádro, první zmínka o něm je z r. 1350. Od r. 1377 byl kostel součástí augustiniánského…

Brandýs nad Orlicí - Rehabilitační ústav

Ústí nad Orlicí

Při západním okraji města u kruhového objezdu zaujme snad každého dominantní budova Rehabilitačního ústavu. Zdejší slatinné lázně a vodoléčebný ústav zvaný Salaba zde založil v roce 1899 MUDr. Josef…

Turistické rozcestí Brandýs nad Orlicí, rehabilitační ústav

Typ

Nachází se na křižovatce ulic před zdejším rehabilitačním ústavem. Prochází tudy dálková červeně značená turistická cesta, která směřuje jedním směrem proti toku Tiché Orlice do Ústí nad Orlicí a po…