image

Vyhledat v textu

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
24 25 26 27 28 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31 1 2 3 4 5 6

Kalendář akcí spolky

P Ú S Č P S N
28 29 30 1 2 3 4
5 6 7 8
Pochod sloupenskými lesy (KČT)
9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
Fotbalový zápas Sloupnice - Mistrovice v 16:00h
19 20 21 22 23 24
Zájezd do Zoo Wroclaw (KČT)
25
26 27 28 29 30 31
Dětský den (MSČČK)
1
Fotbalový zápas Sloupnice - Sopotnice v 16:00h
Drobečková navigace

Úvod > Obecní úřad > Jednací řád

 

Jednací řád  Zastupitelstva obce Sloupnice

 

 

Zastupitelstvo obce Sloupnice se usneslo podle zákona č. 128/2000 ( zákon o obcích ), § 96 a ve znění pozdějších předpisů na svém zasedání dne 19.12.2022 na tomto svém jednacím řádu.

  

 - čl. 1  -

Úvodní ustanovení

 

a) Jednací řád obecního zastupitelstva upravuje přípravu, svolání, průběh, jednání a kontrolu plnění jeho usnesení, jakož i další otázky.

b) O otázkách upravených tímto jednacím řádem i o dalších zásadách rozhoduje obecní zastupitelstvo vždy v mezích zákona.

 

 - čl. 2 –

Pravomoc obecního zastupitelstva

 

a) Obecní zastupitelstvo rozhoduje o všech otázkách uvedených v § 84 odst.1 zákona o obcích.

b) Obecní zastupitelstvo si vyhrazuje právo rozhodování v dalších následujících věcech samostatné působnosti.

                                                                      

- čl. 3 -
Svolávání jednání obecního zastupitelstva

 

Obecní zastupitelstvo se schází podle potřeby nejméně však 1x za tři měsíce. Zasedání obecního zastupitelstva řídí starosta obce. Svolá je nejméně 7 dnů přede dnem jednání. Požádá-li o to alespoň 1/3 členů zastupitelstva nebo krajský úřad je starosta povinen svolat jednání do čtrnácti dnů.

 

- čl. 4 –

Příprava jednání obecního zastupitelstva

 

a) Přípravu jednání obecního zastupitelstva organizuje a řídí starosta obce podle programu stanoveného obecní radou, přitom zejména stanoví:

                                    - dobu a místo jednání

                                    - způsob projednání materiálu došlých na obecní úřad

b) Návrhy obecní rady, komisí nebo členů obecního zastupitelstva se předkládají podle obsahu buď ústně přímo na jednání nebo písemně.

c) Písemné materiály určené k projednávání předkládá navrhovatel v jednom výtisku nejpozději pět pracovních dnů před konáním zasedání obecního zastupitelstva

d) Projednávané materiály jsou členům zastupitelstva zasílány společně s pozvánkou na zasedání.

e) O místě, době a programu jednání informuje starosta členy zastupitelstva písemně nebo

e-mailem nejméně 7 dnů před konáním jednání zastupitelstva. Dále pak na úřední desce a místním rozhlasem.

 

- čl. 5 –

Účast členů zastupitelstva na jednáních

 

a) Členové zastupitelstva jsou povinni se účastnit každého jednání, jinak jsou povinni řádně se omluvit starostovi s uvedením důvodu. Také pozdní příchod nebo předčasný odchod omlouvá starosta.

b) Účast jednotlivých členů zastupitelstva se stvrzuje podpisem na listině přítomných.

 

- čl. 6 –

Program jednání

 

a) Program jednání obecního zastupitelstva navrhuje obecní rada

b) Program může být doplněn nebo pozměněn, souhlasí-li s ním nadpoloviční většina přítomných členů zastupitelstva.

 

- čl. 7 –

Průběh jednání obecního zastupitelstva

 

a)  Jednání obecního zastupitelstva řídí starosta.

b) Starosta řídí hlasování zastupitelstva, zjišťuje a vyhlašuje výsledek, ukončuje a přerušuje zasedání a dbá na to, aby mělo pracovní a věcný průběh.

c) V zahajovací části jednání starosta informuje o počtu přítomných, seznamuje s programem jednání, navrhuje návrhovou komisi, ověřovatelé zápisu a jmenuje zapisovatele.

Seznámí přítomné s tím, zda byl ověřen zápis z minulého jednání a byli-li k tomuto zápisu vzneseny připomínky ze strany ověřovatelů a jaké.

d) Na požádání je zápis předložen zastupitelstvu

e) Do rozpravy se členové zastupitelstva přihlásí zvednutím ruky, a to pouze do konce rozpravy. Na diskusní příspěvek má zastupitel vyhrazen čas do pěti minut.

f) Nikdo, komu neudělil předsedající slovo, nemůže se ho ujmout.

g) Návrh na ukončení rozpravy může dát kterýkoliv člen zastupitelstva.

h) Do rozpravy se mohou zapojit i přizvaní hosté a přítomní občané. Přítomní občané nají na dotazy a diskusní příspěvek vyhrazen čas do tří minut. Jejich dotazy budou zodpovězeny přímo při jednání nebo do 30 ti dnů po zasedání zastupitelstva písemně, vyžaduje-li to čas na prověření.

 

-čl. 8 –

Příprava usnesení obecního zastupitelstva

 

a) Návrh usnesení musí vycházet z diskuze členů zastupitelstva

b) Usnesení musí obsahově odpovídat výsledkům jednání.

c) Usnesení zastupitelstva ukládá úkoly v otázkách samostatné působnosti starostovi, jiným členům zastupitelstva a obecní radě.

 

 

-čl. 9 –

 Hlasování

 

a) Obecní zastupitelstvo je schopné se usnášet, je-li přítomna nadpoloviční většina všech členů zastupitelstva.

b) K platnému usnesení zastupitelstva obce, rozhodnutí nebo volbě je třeba souhlas nadpoloviční většiny všech členů zastupitelstva obce.

c) Vyžaduje-li to povaha usnesení, aby bylo hlasováno o jednotlivých bodech samostatně, stanoví jejich pořadí předsedající.

d) nejdříve se hlasuje o pozměňovacích návrzích, poté o ostatních částech návrhu

e) Schválením jedné varianty většinou hlasů se o ostatních již nehlasuje.

f) Nepřijme-li obecní zastupitelstvo navržené usnesení nebo žádnou z jeho variant, návrhová komise vypracuje nový návrh usnesení.

g) Hlasování se provádí veřejně nebo tajně, o čemž rozhoduje obecní zastupitelstvo.

h) Usnesení obecního zastupitelstva a obecně závazné vyhlášky podepisuje starosta spolu se zástupcem starosty.

i) Zveřejnění usnesení a zápisu ze zasedání obecního zastupitelstva se provede nejpozději do patnácti dnů po jeho konání a zveřejní se na úřední a elektronické desce obecního úřadu.

 

-čl.10 –

Dotazy členů obecního zastupitelstva

 

a) Členové obecního zastupitelstva mají právo vznášet dotazy, připomínky a podněty na obecní radu, její jednotlivé členy, na další orgány obce a požadovat od nich vysvětlení.

b) Na dotazy člena zastupitelstva odpovídá dotazovaný bezodkladně. V případě, že obsah dotazu vyžaduje čas na prošetření, musí být ze strany dotazovaného odpovězeno písemně nejpozději do 30 dnů.

c) dotazy musí být zaznamenány v zápise z jednání.

 

-čl.11 –

Nerušený průběh jednání

 

a) Nikdo nesmí rušit průběh jednání obecního zastupitelstva, předsedající může vykázat rušitele ze zasedací síně.

b) Nemluví-li řečník k věci, může mu předsedající odejmout slovo.

 

-čl. 12 –

Ukončení zasedání obecního zastupitelstva

 

Předsedající ukončí zasedání zastupitelstva tehdy, byl-li pořad jednání vyčerpán a nikdo se již nehlásí o slovo. Rovněž prohlásí jednání za ukončené, klesne-li počet přítomných členů pod poloviční většinu nebo znemožňují-li jednání jiné rušivé okolnosti. V těchto případech musí být jednání svoláno znovu nejpozději do 14 dnů.

-čl. 13 –

Zápis ze zasedání

 

a) Zápis ze zasedání musí být vyhotoven do 15 dnů po skončení zasedání.

b) Součásti zápisu je listina přítomných, usnesení zastupitelstva, návrhy a dotazy podané písemně při zasedání.

c) Zápis ze zasedání musí být uložen na obecním úřadě k nahlédnutí po dobu 5 let.

 

 

 

-čl. 14 –

Kontrola usnesení

 

a) Kontrolu plnění usnesení provádí obecní rada a zastupitelstvo

b) Kontrolní a finanční výbor

 

-čl.15 –

Tento jednací řád schválilo obecní zastupitelstvo na svém zasedání dne 19.12.2022

pod číslem usnesení 362/22/Z